Erasmus+ “Literature – a Framework for Social and Emotional Learning”
Results of the project
website: https:// socioemotionalliterature.ro
-
The Living Story of Cultural Identity https://drive.google.com/file/d/1AG1thMNUCUKUSCAttne0WnUI3wiGDPdn/view?usp=sharing
-
Pupils Insight Portfolio https://drive.google.com/file/d/1AEyNRrwwepi-xlZ64t2o4E-51Szpb_qn/view?usp=sharing
-
Bibliotherapy an antibullyning tool https://drive.google.com/file/d/1ALn3YCkLjhKMH4YFjWUXdDtWPHFCK-zv/view?usp=sharing
-
Bibliotherapy Didactic Resources for Mind and Soul https://drive.google.com/file/d/1ARTG9rryqE95jj4SCM3L_ZzTL6bxZOiN/view?usp=sharing
Μετακίνηση Bals Romania 25-11-2019 έως 29-11-2019
Activities “Literature in the kindergarten”
International Conference 29.03.2021 – 01.04.2021 | University of Vienna
ΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ. Τ. ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
Tο πρωί της Τρίτης 2 Νοεμβρίου φιλοξενήθηκαν στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας το Εσπερινό Γυμνάσιο –Λ. Τ. Τρικάλων που εκπονεί το πρόγραμμα Erasmus + “Literature as a framework for SEL”, με εταίρους από Ρουμανία, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία. Καθηγητές και μαθητές ξεναγήθηκαν και στα τρία επίπεδα της Βιβλιοθήκης, ενημερώθηκαν για τα προγράμματα και τα εργαστήρια που πραγματοποιούνται στους χώρους της, καθώς και τις υπηρεσίες που προσφέρει στο κοινό.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η δράση με τίτλο “Bibliotherapy vs Bullying” με θέμα το πρόβλημα του εκφοβισμού στο σχολείο, τους τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψης της επιθετικότητας. Βιβλία για την κατανόηση του φαινομένου και λογοτεχνικά έργα, αποτελούν συμμάχους για την εκρίζωση της βίας στις σχολικές τάξεις. Έτσι λοιπόν, οι φοιτητές με τη βοήθεια βιβλίων για το bullying προσπάθησαν μέσα από τη δράση να δώσουν απαντήσεις, όπως τι είναι και πως προκαλείται ο εκφοβισμός, πως μπορούμε να διαχειριστούμε τον θυμό και τι επιπτώσεις έχει στα θύματα και το θύτη.
Οι επισκέπτες δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τον όμορφο χώρο της Βιβλιοθήκης και την επιβλητική θέα των Μετεώρων.
Ευχαριστούμε την υπεύθυνη κα Αναστασία Πατέρα για την επίσκεψη και τη συνεργασία.
Trikala meeting 01/11/2021 until 05/11/2021
C 3 – Short-term exchanges of groups of pupils
C 4 – Short-term joint staff training events
Αντιπροσωπείες των μαθητών των σχολείων – εταίρων με συνοδούς τις καθηγήτριες-υπεύθυνες του σχεδίου, ταξίδεψαν το διάστημα 1 ως 5 Νοεμβρίου 2021 στα Τρίκαλα και φιλοξενήθηκαν από το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ. Τ. Τρικάλων, όπου συμμετείχαν στις εργασίες του σχεδίου “Literature as a framework for Social and Emotional Learning” με συντονίστρια χώρα τη Ρουμανία και εταιρικά σχολεία από την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ιταλία και την Ελλάδα.
Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής των μαθητών, μέσα από την διδακτική και παιδαγωγική αξιοποίηση της εφηβικής/νεανικής και crossover Λογοτεχνίας. Οι εταίροι μαθητές και εκπαιδευτικοί πήραν μέρος σε ποικίλα βιωματικά εργαστήρια που διοργάνωσε το σχολείο υποδοχής, με στόχο την ανάπτυξη ενσυναίσθησης, ψυχικής ανθεκτικότητας, αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης, καθώς και την παροχή πρακτικών τεχνικών για την ενδυνάμωση της ενσυνειδητότητας και της θετικής σκέψης.
SPAIN MEETING 07/02/2022 – 12/02/2022
TO ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Λ.Τ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΤΟ Priego de Cordoba ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣERASMUS+ KA229 “LITERATURE AS A FRAMEWORK FOR SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING” ΙΣΠΑΝΙΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022 (7-12/2/22)Στα πλαίσια του Ευρωπαικού προγράμματος LITERATURE a framework for social and emotional learning συμμετείχε αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών και μαθητών από το ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Λ.Τ ΤΡΙΚΑΛΩΝ στην 3η διακρατική συνάντηση του προγράμματος στο Πριέγο της Κόρδοβα, στην Ισπανία. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα υλοποιείται κατά την τριετία 2019-2022 με συντονιστικό σχολείο από Ρουμανία και εταίρους από Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Ελλάδα. Το σχολείο υποδοχής η΄ταν το Ι.Ε.S. Fernando III EL Santo, Priego de Cordoba, Spain. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η αξιοποίηση της Λογοτεχνίας στην παιδαγωγική διαδικασία με σκοπό την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, τη μείωση της σχολικής διαρροής, την ανάπτυξη ψυχικής ανθεκτικότητας, κλπ.Την πρώτη μέρα της επίσκεψης μας έγινε το καλωσόρισμα στο σχολείο υποδοχής στην πόλη Priego de Cordoba. Υποδοχή από τον διευθυντή του σχολείου και την δήμαρχο της πόλης. Έγιναν παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών, παρουσίαση παραδοσιακών ισπανικών χορών και γευσιγνωσία λαδιού στον οργανισμό ΠΟΠ του δήμου. Πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στην πόλη και το απόγευμα συμμετοχή των μαθητών στο εκπαιδευτικό – βιωματικό παιχνίδι «κυνήγι του θησαυρού» με θέμα τη λογοτεχνία και την πολιτιστική κληρονομιά.Την δεύτερη μέρα πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό ταξίδι στη Γρανάδα. Επισκεφτήκαμε τα ανάκτορα της Αλάμπρα και στη συνέχεια ξεναγεθήκαμε στο λόφο του Αγίου Νικολάου με παράλληλη παρακολούθηση street theater.Την Τρίτη ημέρα υλοποιήθηκαν εργασίες στο σχολείο υποδοχής Fernando III El Santo: Θέμα: Η Λογοτεχνία ως πλαίσιο ανάπτυξης της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης.Μαθητές και εκπαιδευτικοί πήραν μέρος στο εργαστήριο¨: «Στρατηγικές για την καλλιέργεια μιας νοοτροπίας ανάπτυξης στη μάθηση μέσω της νευροεκπαίδευσης». Εισηγήτρια: Μ. Caballero.Ακολούθησε διάλεξη για καθηγητές και μαθητές από τον ακαδημαϊκό P. Sach με θέμα: Λογοτεχνία και ζωή: διάκριση ανάμεσα στο γεγονός και τη μυθοπλασία. Οι μαθητές πήραν μέρος στο εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής για Μαθητές, με τον Ισπανό συγγραφέα David Ruz Velasco, στη συνέχεια οι Ισπανοί μαθητές μας παρουσίασαν το θεατρικό έργο «La Celestina»Την τέταρτη μέρα πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στην Κόρδοβα, και την Πέμπτη μέρα έγινε επίσκεψη και ξενάγηση στο επιβλητικό τζαμι και καθεδρικό ναό παράλληλα «Μεθκίτα της Κόρδοβα».Την τελευταία μέρα της συνάντησης έγινε η αποτίμηση των δραστηριοτήτων της εβδομάδας, η απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης, ενώ ακολούθησε και το αποχαιρετιστήριο δείπνο.Για εμάς τους καθηγητές και τους μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου- Λ.Τ. Τρικάλων ήταν μια πολύ εποικοδομητική εβδομάδα, καθώς όχι μόνο ανταλλάξαμε καλές πρακτικές μάθησης και διδασκαλίας με τους εταίρους μας, αλλά επιστρέψαμε πλουσιότεροι σε νέες εμπειρίες, όμορφες εικόνες, και νέες φιλίες.
Δράση στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ “Literature as a Framework for SEL”
Εκπαιδευτικό σεμινάριο “reading will set you free” στα πλαίσια του Erasmus + “literature: a framework for SEL”
Για τις δράσεις του προγράμματος Erasmus+ literature: a framework for SEL η υπεύθυνη καθηγήτρια Πατέρα Αναστασία υλοποίησε Εκπαιδευτικό σεμινάριο “reading will set you free” με εισηγήτρια την κ. Βίκυ Ιακωβάκη στο πλαίσιο της προετοιμασίας μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι μαθητές εκφράστηκαν με τα καλύτερα λόγια και ζήτησαν την επανάληψή του.
Azores-Portugal meeting 27-03-2022 έως 04-04-2022
Taranto Italy meeting 15/05/2022 – 21/05/2022
Δράση διάχυσης του προγράμματος
The Child and the book conference 2022
Πρωτοβουλία της καθηγήτριας Αναστασίας Πατέρα για τις ανάγκες διάχυσης του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: Literature – a Framework for Social and Emotional Learning