«ΕΣΠΕΡΙΑ»
Ο σύλλογος αποφοίτων μαθητών, καθηγητών και γονέων του Εσπερινού Γυμνασίου- Λυκειακών τάξεων Τρικάλων, «Η Εσπερία», ιδρύθηκε το 2013 κατόπιν πρωτοβουλίας εκπαιδευτικών του Εσπερινού Γυμνασίου -Λυκείου με σκοπό:
? την ανάληψη και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων
? την προώθηση και διευκόλυνση της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μελών της, με στόχο την ενημέρωση των μελών της για τα υπάρχοντα προβλήματα και την από κοινού αντιμετώπισή τους.
? τη διοργάνωση εκδηλώσεων και τη συνεργασία με φορείς εντός και εκτός Ελλάδας με στόχο αφενός την εξελικτική πορεία των μελών της σε ποικίλα επίπεδα και αφετέρου την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου.
? την εξύψωση του έργου του σχολείου μέσω έκδοσης δημοσιευμάτων
? την ηθική επιβράβευση των διακριθέντων μελών της, αλλά και την οικονομική ενίσχυση όσων χρήζουν βοήθειας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ GRUNDTVIG 2013-15
?ENGAGING DISADVANTAGED PARENTS TO ACQUIRE PARENTING SKILLS ? EDPAPS?.
Ο Σύλλογος υπέβαλε αίτηση στο ΙΚΥ στις 21 Φεβρουαρίου 2013 για συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Grundtvig. Κατόπιν έγκρισης του προγράμματός μας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για το σκεπτικό του προγράμματος, τους στόχους και τις εμπλεκόμενες χώρες.
Περίληψη του προγράμματος
ENGAGING DISADVANTAGED PARENTS TO ACQUIRE PARENTING SKILLS ? EDPAPS.
Οι κοινωνικο-οικονομικές αλλαγές των τελευταίων ετών επέβαλαν έναν γρήγορο ρυθμό ζωής με αρκετές αρνητικές συνέπειες, όπως π.χ την «έλλειψη» της γονεϊκής παρουσίας στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Η πλειοψηφία των γονιών δεν έχει χρόνο να βοηθήσει τα παιδιά στην εκτέλεση των σχολικών εργασιών σύμφωνα με έρευνες της τελευταίας περιόδου. Η έλλειψη χρόνου οφείλεται αφενός μεν στο γεγονός ότι πολλοί γονείς εργάζονται 12-14 ώρες την ημέρα και αφετέρου στην απουσία πολλών γονιών στο εξωτερικό προκειμένου να εργαστούν εκεί. Η «απουσία» των γονιών από την εκπαίδευση των παιδιών προκαλείται επίσης από το γεγονός ότι οι ίδιοι οι γονείς δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι ώστε να παρέχουν στήριξη στα παιδιά τους.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν επισημάνει επανειλημμένα αυτή την κατάσταση και επίσης την ανάγκη της δημιουργίας μιας στρατηγικής και ενός σχεδίου ώστε η οικογένεια να εμπλέκεται περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η οικογένεια πρέπει να καταλάβει τη σημασία του ρόλου της στην εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών, την ανάγκη μιας ενεργής ανάμειξης στις σχολικές δραστηριότητες.
Πολλές οικογένειες θεωρούν ότι το σχολείο είναι ο μόνος υπεύθυνος για την εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών. Αν κάτι πάει στραβά στην ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών, κατηγορούνται οι δάσκαλοι. Για το λόγο αυτό συνιστάται να κρατηθεί ζωντανή η σχέση ανάμεσα στους γονείς και το σχολείο. Όπως υπάρχουν σχολεία για τους μικρότερους, είναι επίσης φυσιολογικό να υπάρχουν σχολεία για γονείς που θέλουν να ενημερωθούν για την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών τους.
Η βασική εκπαίδευση δεν είναι πλέον αρκετή για τις αλλαγές και τη μεταμόρφωση που βλέπουμε τον 21ο αι. στον οποίο γίνεται όλο και πιο συχνή η ερώτηση « τι θα γίνει με τις νέες γενιές» . Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τις ανάγκες των παιδιών, τις ανάγκες της αγοράς, για να προσφέρουμε επαρκή εκπαιδευτικά μέτρα τα οποία θα εξασφαλίσουν μια πραγματική ευκαιρία για μια κοινωνικο- επαγγελματική ενσωμάτωση.
Η εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να προσφέρει τις απαντήσεις που χρειάζονται γονείς και παιδιά. Η εκπαίδευση των γονιών είναι ένα αναγκαίο κοινωνικό φαινόμενο. Ποτέ πριν η τέχνη του να είσαι γονιός δεν αγνοήθηκε τόσο, παρά το γεγονός πως η οικογένεια υπήρξε ο πρώτος κοινωνικός θεσμός με μεγάλη επίδραση στην ανθρώπινη ανάπτυξη, καθώς αποτελούσε ανέκαθεν και αποτελεί το πρώτο σχολείο για τον άνθρωπο.
Στόχοι
? Η απόκτηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων των γονιών για την καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς των παιδιών τους
? Η επίτευξη καλής σχέσης γονιών ?παιδιών
? Η απόκτηση «γονεϊκών» δεξιοτήτων προκειμένου οι γονείς να συμβάλλουν στην πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών τους
? Η ενημέρωση για τις νέες ευκαιρίες που έχουν οι νέοι για την ενσωμάτωση κ ένταξή τους στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας
? Η προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση μέσω της εκτίμησης κ αξιοποίησης των πολιτιστικών ομοιοτήτων και διαφορών στην εκπ/ση των εμπλεκόμενων χωρών
? Η ανάμειξη όλων των φορέων που σχετίζονται με την εκπ/ση ?διαπαιδαγώγηση των παιδιών και πρωτίστως ανάμειξη των γονέων με χαμηλό backround
? H απόκτηση πρακτικών κ θεωρητικών γνώσεων ώστε οι γονείς να συνδράμουν στην κοινωνική ενσωμάτωση και επαγγελματική πρόοδο των παιδιών τους.
Οι χώρες που τελικά εγκρίθηκαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα είναι:
1. Ρουμανία ( είναι και ο συντονιστής του προγράμματος κ συμμετέχει με δυο φορείς, έναν στην Timisoara και έναν στην περιοχή Varias)
2. Ιταλία -Offida
3. Πολωνία- Rzeszow
4. Τουρκία- Canakkale
5. Γερμανία- Frankfurt
6. Ελλάδα
Δεν εγκρίθηκε η συμμετοχή της Βουλγαρίας και της Λετονίας
Πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του προγράμματος που διαρκώς ανανεώνεται : www.edpaps.eu
Οι υπεύθυνοι του προγράμματος
Καλογιάννη ?Λόης -Μαγειρίας

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
« ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ-ΠΑΙΔΙΩΝ»
28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ :ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΣΠΕΡΙΑ
Αρχείο pdf  ” βιωματικό σεμινάριο

1η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ : ΡΟΥΜΑΝΙΑ 5-8 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 2013

Διαβάστε το πρώτο newsletter που αφορά στη συνάντηση της Ρουμανίας english newsletterl

Δείτε το βίντεο με στιγμές από τη συνάντηση της Ρουμανίας

2Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ  , ΤΡΙΚΑΛΑ 10-13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

Δείτε στιγμές από τη συνάντηση στην πόλη μας

3Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΙΤΑΛΙΑ 26-29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

Δείτε το βίντεο με στιγμές από τη συνάντηση της Ιταλίας

4Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ  ΤΟΥΡΚΙΑ 4-7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2014

4η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ -ΠΟΛΩΝΙΑ 23-26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015