TRIKALA, 7-11 MAY 2018

A short video for our friends with whom we shared wonderful moments during our last meeting.

ΤΡΙΚΑΛΑ, 7-11 ΜΑΗ 2018

ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ  ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟ  ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ? ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ  ΤΑΞΕΙΣ  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Erasmus+

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο «Pret ? A ? Pet» πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η τελευταία διακρατική συνάντηση των εταίρων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Από  τις 7 έως τις 11 Μάη το σχολείο μας φιλοξένησε 48 συνολικά μαθητές και καθηγητές από δύο σχολεία της Τουρκίας, τη Γαλλία, την Ιταλία και τη Ρουμανία.

Βασικοί άξονες διαπραγμάτευσης του προγράμματος είναι η καλλιέργεια ενσυναίσθησης και σεβασμού, αρχικά προς τα ζώα, με απώτερο όμως στόχο την ενσυναίσθηση και το σεβασμό προς τον συνάνθρωπο καθώς και την «ανάκτηση» της ανθρωπιάς μας  μέσα από την αλληλεπίδραση και τη σχέση μας με τα ζώα.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου μας συνεργαζόμενοι με τους ξένους εταίρους, υλοποίησαν τις τελευταίες δράσεις για την ολοκλήρωση των  παραδοτέων που προβλέπονται από το σχέδιο.

Πραγματοποιήσαμε τον διαγωνισμό για την καλύτερη χορογραφία που τελικά παρουσιάσαμε σε flash-mobδίπλα από το πέτρινο γεφύρι της Πύλης, διαγωνιστήκαμε για τον καλύτερο τοίχο της φιλίας (walloffriendship) τον οποίο ζωγραφίσαμε και κοσμεί το σχολείο μας. Κάθε χώρα παρουσίασε την υλοποίηση της επιχειρηματικής της ιδέας που είχε σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για φιλoζωικά σωματεία και οργανώσεις. Παρουσιάσαμε την αλυσιδωτή ιστορία  του προγράμματος (e-chainedstory), που έγραψαν οι συμμετέχοντες μέσα από μία πρωτοπόρα διαδικτυακή δραστηριότητα-διαγωνισμό. Εργαστήκαμε και συνεργαστήκαμε κατά την υλοποίηση του ?Empty-space?, ενός βιωματικού εργαστηρίου στο οποίο μάθαμε ότι ο σεβασμός προς τη φύση οδηγεί στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος που όλοι οι άνθρωποι μοιραζόμαστε και δανειζόμαστε από τις επόμενες γενιές.

Μας υποδέχθηκε ο δήμαρχος κος Παπαστεργίου, που μας  μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη μας  και για τις προσπάθειες που κάνει ο δήμος για τα αδέσποτα ζώα.

Συνεργαστήκαμε και επισκεφτήκαμε το «ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ» το Δήμου Τρικκαίων, όπου παιδιά και εκπαιδευτές μάς υποδέχθηκαν με ζεστασιά και αγάπη, και ζήσαμε τις ομορφότερες ίσως στιγμές του προγράμματος. Αφιερώσαμε λοιπόν σ αυτά τα υπέροχα παιδιά, το παραμύθι του προγράμματος, τους δωρίσαμε το κουτί των συναισθημάτων που φτιάξαμε για να αναπαραστήσουμε σχηματικά τα συναισθήματα που προκύπτουν από το παραμύθι μας, και τέλος χορέψαμε όλοι μαζί το flash-mobτου προγράμματος.

Περιηγηθήκαμε στις φυσικές και πολιτιστικές ομορφιές του τόπου μας. Στα Μετέωρα, στους καταρράκτες της Παλαιοκαρηάς, στην Πόρτα Παναγιά και το Γιοφύρι της Πύλης.

Διασκεδάσαμε διοργανώνοντας το διαπολιτισμικό δείπνο (interculturaldinner), παρουσιάζοντας  γεύσεις  της Ελληνικής Κουζίνας, τον ελληνικό πολιτισμό με τη αρωγή της Χορωδίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Τρικάλων και του Χορευτικού του συλλόγου Αργιθεατών. Γευτήκαμε τις κουζίνες των άλλων χωρών, τραγουδήσαμε και χορέψαμε τα τραγούδια τους.

Θα θέλαμε στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Αργιθεατών ν.Τρικάλων που αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας και  με το χορευτικό τους παρουσίασαν στους φιλοξενούμενους μας την παράδοσή μας. Επίσης να ευχαριστήσουμε την Χορωδία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Τρικάλων και την καθηγήτρια μουσικής  κα Κωνσταντία Λάσκου που έφεραν πιο κοντά τους ξένους εταίρους με τον πολιτισμό μας, τραγουδώντας τους έργα μεγάλων Ελλήνων συνθετών και καταχειροκροτήθηκαν από το κοινό.

Ιδιαίτερη μνεία και ευχαριστίες στο προσωπικό και στα παιδιά του ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» για τη συνεργασία που είχαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς και τη ζεστασιά της φιλοξενίας που μας παρείχαν.

Τέλος να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας, όσους συναδέλφους ήταν αρωγοί στην προσπάθεια μας, και τον διευθυντή του σχολείου μας που μας στήριξε καθ όλη τη χρονιά.

Όλα τα καλά όμως κάποτε τελειώνουν. Και δυστυχώς η επίσκεψη των εταίρων μας, σηματοδότησε και το τέλος των μετακινήσεων για το πρόγραμμα αυτό. Έχει ακόμη πολύ δουλειά για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα όμως η γεύση που έμεινε σε όλους μας είναι ότι δεν θα ξαναδούμε ανθρώπους με τους οποίους μαζί για δύο χρόνια δουλέψαμε, συνεργαστήκαμε, γελάσαμε, λυπηθήκαμε, διασκεδάσαμε. Ανθρώπους που αγαπήσαμε και μας αγάπησαν. Ήταν η τελευταία μας συνάντηση?..

5-9 March 2018, Manisa- Turkey

Το Εσπερινό  Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Τρικάλων στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ KA2 με τίτλο «PRET- A- PET», συμμετείχε στην 5η διακρατική συνάντηση και πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην πόλη MANISAτης Τουρκίας, 30 χλμ. βορειοανατολικά της Σμύρνης. Πρόκειται για μία διετή σύμπραξη ανάμεσα σε έξι σχολεία από την Ελλάδα, Ιταλία, Ρουμανία , Γαλλία και Τουρκία. Στο συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μαθητές από άλλες χώρες και να μοιραστούν εμπειρίες γνώσεις και εντυπώσεις.

Στόχος του προγράμματος είναι η ενθάρρυνση των μαθητών διαφορετικών χωρών να συνδιαλλαγούν πάνω στις σχέσεις ανθρώπων και ζώων, αφού η αλληλεπίδραση με τα ζώα αποτελεί αντίδοτο στη βία και την επιθετικότητα, είναι θεραπεία για την αλεξιθυμία, γιατί οι άνθρωποι ξαναμαθαίνουν πώς ξανασυνδέονται με τον κόσμο γύρω τους και  ανακτούν την ανθρωπιά τους.

Η αποστολή μας αποτελούμενη από 5 εκπαιδευτικούς και 4 μαθήτριες παρουσίασε δράσεις και εργασίες στο τούρκικο σχολείο ISMETINONUMESLEKIVETEKNIKANADOLU-MANISA. Είναι  από τα πιο παλιά σχολεία στη Μανίσα που ιδρύθηκε το 1937 και λειτουργούν σ’ αυτό 8 ειδικότητες: φωτογραφίας, μαγειρικής και catering, νοσηλευτικής  και βρεφοκομίας, κομμωτικής, χειροτεχνίας, παραγωγής ρούχων και κατασκευής παπουτσιών. Αριθμεί 90 καθηγητές και πάνω από 900 μαθητές.

Την πρώτη ημέρα της άφιξής μας στο χώρο του σχολείου μετά την εντυπωσιακή υποδοχή από τους Τούρκους εταίρους (με τραγούδια στη  γλώσσα της κάθε χώρας από τους μαθητές, με παραδοσιακά τραγούδια και χορούς) οι μαθητές επιδόθηκαν στην εικονογράφηση της ιστορίας που κατά την υλοποίηση του προγράμματος δημιούργησαν («Pret-A-Petstory»). Παρουσιάστηκαν οι σημαντικές στιγμές της αφηγηματικής δομής της ιστορίας του Pret-A-Pet και οι μαθητές εργάστηκαν στα γραφιστικά σχέδια και στις απεικονίσεις με τη χρήση και την ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων.

Τη δεύτερη μέρα οργανώθηκε εκδρομή έξω από την πόλη, στη φύση, για να χαρούν οι συμμετέχοντες την εξερεύνηση φυσικών στοιχείων και να εκτιμήσουν τη φύση. Το απόγευμα της ίδιας μέρας οι μαθητές της κάθε χώρας ασχολήθηκαν με τη μαγειρική στο σχολείο ISMETINONU, όπου στόχος ήταν η ανάδειξη της παραδοσιακής κουζίνας των εταίρων. Κατόπιν δημιουργήθηκε ο τοίχος της φιλίας με θέμα «Χάρτης συναισθημάτων». Οι συμμετέχοντες προσπάθησαν να ζωγραφίσουν το «χάρτη συναισθημάτων» που τα παιδιά βιώνουν σε καθημερινή βάση.

Την τρίτη ημέρα στο σχολείο HEDEFORTAOKULU παρουσιάστηκε το ”ForumTheaterActivity”, θέατρο των καταπιεσμένων. Κύριος στόχος του ήταν να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν τα ψυχολογικά προβλήματα και να διερευνήσουν διαφορετικές δυνατότητες αντίδρασης σε προβλήματα σκεπτόμενοι δημιουργικές λύσεις. Ένα είδος θεάτρου, όπου οι θεατές στην πραγματικότητα εκλήθησαν να γίνουν ηθοποιοί. Αυτή η δραστηριότητα μάς δίδαξε την αλληλεγγύη και πώς να βγούμε από την παθητικότητα με αποτελεσματικό τρόπο, διαλύοντας την έντασή μας χωρίς να υπάρχει σύγκρουση.

Στη συνέχεια οι συντονιστές του προγράμματος επισκέφθηκαν ένα ορφανοτροφείο της πόλης με στόχο: ”Δίνουμε πίσω λίγη από την αγάπη μας”. Προσέφεραν δώρα στα ορφανά κάνοντάς τα να περάσουν μικρές όμορφες στιγμές.

Την άλλη μέρα οι Τούρκοι εταίροι μας είχαν οργανώσει μια επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου και στο παραλιακό Κουσάντασι. Η Έφεσος, είναι μια από τις πιο σημαντικές πόλεις της Μ. Ασίας σχεδόν στα παράλια του Αιγαίου. Θαυμάσαμε ένα από τα μεγαλύτερα θέατρα, που διατηρείται ως τις μέρες μας, χωρητικότητας 30.000 θεατών και βλέπει στο λιμάνι της πόλης. Χτίστηκε επί ελληνιστικής περιόδου. Τα κυριότερα αξιοθέατα σ’αυτό τον αρχαιολογικό χώρο είναι η Βιβλιοθήκη του Κέλσου( κάποτε αριθμούσε 12.000 τόμους βιβλίων) και τα ερείπια του ναού της Αρτέμιδας ανάμεσα στην Έφεσο και στο Selcuk. Επισκεφθήκαμε, επίσης, το σπίτι της Παναγίας, έναν σταυροειδή ναό που χτίσθηκε από τους Καθολικούς στο σημείο, όπου λέγεται ότι έζησε η Παναγία και όπου συνεκλήθη η Οικουμενική Σύνοδος το 431μ.Χ.

Την τελευταία ημέρα μετά την γνωριμία μας με τον περιφερειάρχη της περιοχής, επισκεφθήκαμε τη Σμύρνη που μας ταξίδεψε σε άλλες εποχές και η οποία εκτός από ένα τμήμα της τουρκικής συνοικίας, τον άλλοτε Πάνω Μαχαλά με τους λιθόστρωτους δρόμους, σε τίποτε άλλο δε θυμίζει την ανατολίτικη όψη της παλιάς Σμύρνης.

Η αποστολή μας επέστρεψε στην Ελλάδα το Σάββατο 10 Μαρτίου γεμάτη με θετικές εμπειρίες και όμορφες εικόνες που θα αξιοποιηθούν αναλόγως για τη σωστή συνέχεια και την ολοκλήρωση του προγράμματος που θα γίνει στο σχολείο μας στα Τρίκαλα στις 7-11  Μαϊου καθώς τότε περιμένουμε όλους τους εταίρους στην πόλη μας.

Kitty`s Story σε οπτική αναπάρασταση

H αλυσιδωτή ιστορία ολοκληρώθηκε . Ήρθε η στιγμή της προετοιμασίας για το διαγωνισμό Sensory Bin

ERASMUS+ ?PRETAPET?

Business idea and charity event

Τελικά έχει πολλή δουλειά η υλοποίηση ενός event , αλλά είναι και μια ευκαιρία για όμορφες δημιουργίες και  διάθεση προσφοράς.

Εξίσου εντυπωσιακός  όμως και ο προβληματισμός  των μαθητών  για τα στάδια υλοποίησης  αλλά και η επινοητικότητά τους !

ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ

15-21 Οκτώβρη 2017, RamnicuValcea- Ρουμανία

Στα πλαίσια του προγράμματος  ERASMUS+ ΚΑ2 με τίτλο ‘PRETAPET’ , τoΕσπερινό Γυμνάσιο & Λυκειακές Τάξεις Τρικάλων συμμετείχε στην τέταρτη διακρατική συνάντηση στην πόλη RamnicuValceaτης Ρουμανίας από 15  έως 21 Οκτωβρίου 2017.

Στην μετακίνηση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και μαθητές από την Ιταλία, Γαλλία, Τουρκία, Ελλάδα και Ρουμανία. Το πρόγραμμα PRETAPETείναι μια σύμπραξη έξι σχολείων των παραπάνω χωρών, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο φιλοζωικών σχολείων, με βασικό σκοπό την απόκτηση αλληλοσεβασμού και ενσυναίσθησης, και την υιοθέτηση αξιών για τη ζωή μέσα από μία διαφορετική ματιά? μέσα από τη σχέση μας με τα ζώα. Παράλληλα μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος, στόχοι μας είναι να αναπτύξουν οι μαθητές μας τις επικοινωνιακές τους ικανότητες, να αναπτύξουν τις τεχνολογικές τους γνώσεις με τη συνεχή χρήση της σύγχρονης διαδικτυακής τεχνολογίας καθώς και να εξοικειωθούν στη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας.

Φιλοξενηθήκαμε στο ?ScoalaAntonPann? στην πόλη RamnicuValcea, 170 χλμ νοτιοδυτικά του Βουκουρεστίου. Ένα σχολείο που φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο με 1400 μαθητές, 80 εκπαιδευτικούς και 40 άτομα βοηθητικό προσωπικό. Διαθέτει επίσης εντός του σχολείου οδοντιατρείο και ψυχολόγο.

Την πρώτη ημέρα της επεισοδιακής άφιξής μας στο Βουκουρέστι επισκεφτήκαμε το Παλάτι της Βουλής που παλαιότερα ήταν γνωστό ως το Παλάτι του Λαού. Χτισμένο σε ένα λόφο της Ρουμανικής πρωτεύουσας, κοντά στην πλατεία Ουνίρι ‘Unirii’, είναι το μεγαλύτερο κτίριο της Ευρώπης και το δεύτερο μεγαλύτερο σε επιφάνεια οικοδόμημα στον κόσμο μετά το Πεντάγωνο.

Στο Βουκουρέστι, επίσης, επισκεφτήκαμε ένα κέντρο θεραπευτικής ιππασίας, όπου είδαμε πώς το άλογο ως θεραπευτικό μέσο βελτιώνει την υγεία και την ποιότητα ζωής ατόμων με φυσική, νοητική ή συναισθηματική στέρηση. Η ιπποθεραπεία βοηθά ιδιαίτερα  τα άτομα με ειδικές ανάγκες, παρέχοντάς τους οφέλη όπως  ευχαρίστηση,  ψυχαγωγία,  κοινωνικοποίηση, τρόπους  διαχείρισης των συναισθημάτων,  βελτίωση ικανοτήτων μέσα από την άσκηση.

Το πρωινό της δεύτερης ημέρας μετά τη θερμή υποδοχή που οι οικοδεσπότες επεφύλαξαν σε όλους τους εταίρους με μια πολύ όμορφη τελετή με ομιλίες, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, μουσική και χορευτικά δρώμενα, άρχισαν οι προγραμματισμένες εργασίες. Παρακολουθήσαμε βιωματικό σεμινάριο «αποφασιστικής επικοινωνίας» (assertivecommunication), ώστε να μάθουμε να λειτουργούμε συνεργατικά και αποτελεσματικά με τους συνανθρώπους μας και να βρίσκουμε λύσεις σε σύνθετα προβλήματα με τη βοήθεια και τη συμβολή του κάθε μέλους της ομάδας. Οι διοργανωτές προσέφεραν σε όλους τους συμμετέχοντες μικρά χειροποίητα έργα τέχνης με ζώα, για να  υπενθυμίσουν σε όλους μας τη χαρά της προσφοράς. Στο τέλος της ημέρας διοργανώθηκε το internationalevening, όπου όλες οι αποστολές προσέφεραν εδέσματα του τόπου τους, χόρεψαν και τραγούδησαν  σε ρυθμούς της κάθε χώρας.

Την  τρίτη ημέρα οι μαθητές, αφού συμμετείχαν σε ένα workshopμε θέμα την δημιουργία με ανακυκλώσιμα υλικά, παρουσίασαν την πρόοδο της «επιχειρηματικής ιδέας» , σύμφωνα με την οποία κάθε σχολείο θα δημιουργήσει τη δική του «επιχείρηση»  τα κέρδη της οποίας θα διατεθούν σε φιλοζωικές  οργανώσεις, παρουσιάστηκαν οι δημιουργίες κάθε σχολείου στα πλαίσια του διαγωνισμού ταινίας μικρού μήκους που διοργανώθηκε, και συμμετείχαν  συνεργαζόμενοι με τους Ευρωπαίους συμμαθητές τους στο θεατρικό δρώμενο ”Μαθαίνω την ανεκτικότητα….”, το οποίο ήταν μια προσπάθεια να κατανοήσουν ότι οι ίδιοι και οι γύρω τους μπορεί να εκπαιδευτούν στην ανεκτικότητα μέσω απλών πράξεων και χειρονομιών, δημιουργώντας μια αλλαγή στο πρότυπο της προσωπικής τους συμπεριφοράς, και κατ επέκταση στα πρότυπα συμπεριφοράς ολόκληρης της κοινωνίας.

Το πρωινό της επόμενης ημέρας μαθητές και καθηγητές ζωγραφίσαμε τον «τοίχο της φιλίας», το σημάδι που το πρόγραμμα θα αφήσει σε κάθε σχολείο. Δημιουργήσαμε σε έναν τοίχο του σχολείου μια παράσταση σχετική με την αλληλεπίδραση ανθρώπων και ζώων, με σκοπό να αποτυπώσουμε τη σημασία της ενσυναίσθησης και το γεγονός ότι όλοι όσοι ζούμε σ αυτόν τον πλανήτη είμαστε συνδεδεμένοι μεταξύ μας. Οι απογευματινές δράσεις υλοποιήθηκαν  σε κεντρικό σημείο της πόλης, γύρω από έναν λαβύρινθο εικόνων και άλλων προϊόντων που κατασκευάσθηκαν από μαθητές, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που προκύπτουν και διαπραγματεύονται στο σχέδιο του προγράμματος μας.

Την τελευταία ημέρα ξεναγηθήκαμε σε μια από τις γραφικότερες πόλεις της Ρουμανίας το Σίμπιου, που διατηρεί αναλλοίωτα στοιχεία της μεσαιωνικής πόλης. Η πόλη επιλέχτηκε για πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2008.

Πριν την αναχώρησή μας έγινε ο απαραίτητος προγραμματισμός για την επόμενη μετακίνησή μας και η προετοιμασία των επόμενων δράσεων που θα γίνουν έως τότε και θα παρουσιαστούν στην Μανίσα της Τουρκίας.

Μια ακόμη κινητικότητα για το σχολείο έληξε με καινούργιες εμπειρίες και γνώσεις για όλους μας. Ιδιαίτερα όμως για τους μαθητές μας, που μας γέμισαν χαρά καθώς τους ζήσαμε για μια βδομάδα έξω από τα συμβατικά σχολικά θρανία, να εμπλέκονται, να συνεργάζονται, να ανταλλάσσουν απόψεις και ιδέες  με τους ευρωπαίους συμμαθητές τους, να γνωρίζουν νέους πολιτισμούς και να γίνονται έτσι ισότιμοι πολίτες της πολυπολιτισμικής Ευρώπης,  να αποδέχονται την διαφορετικότητα και να κάνουν βίωμα μέσα από τις δράσεις του συγκεκριμένου προγράμματος την ανεκτικότητα και την ενσυναίσθηση.

Η συντονιστική ομάδα του προγράμματος

2η Διακρατική συνάντηση : 20-24 Μαρτίου 2017, Bagnols sur Ceze- Γαλλία

Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λυκειακές τάξεων Τρικάλων συμμετείχε στην 2η διακρατική  συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη Bagnols-sur-Ceze της Γαλλίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ2 με τίτλο «Pret-A- Pet». Στο πρόγραμμα συμμετέχουν  εκτός από το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λύκειο  σχολεία από την Τουρκία, Γαλλία, Ρουμανία και  Ιταλία. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε στη συνάντηση αυτή από δύο εκπαιδευτικούς και τέσσερις μαθητές.

Στη δεύτερη μετακίνηση ξεκίνησε η προσπάθεια να υλοποιηθούν οι σκοποί του προγράμματος? και ειδικότερα να συνδιαλλαγούμε μαθητές και εκπαιδευτικοί των εταιρικών σχολείων στο θέμα των σχέσεων ανθρώπων και ζώων, με σκοπό μαθαίνοντας από τα ζώα, να γίνουμε άνθρωποι θετικοί με ενσυναίσθηση και τρυφερότητα, να βρούμε έναν τρόπο να ζήσουμε αρμονικά και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο.

Σε υλοποίηση των παραπάνω σκοπών ξεκίνησε η πραγμάτωση των ιδιαίτερων στόχων του προγράμματος, και οι μαθητές μας συνεργαζόμενοι με τους συμμαθητές τους, των άλλων εταιρικών σχημάτων,  ζωγράφισαν τον «τοίχο της φιλίας» με θέμα «Αλλάζω αντιλήψεις και υπερασπίζομαι τα ζώα», παρουσίασαν την επιχειρηματική τους ιδέα που τελικό σκοπό έχει τα έσοδα από την πραγματοποίηση της να αποδοθούν σε φιλοζωικό σωματείο, δημιούργησαν ένα πρωτότυπο σενάριο για το κοινωνικό πείραμα με θέμα τη στάση των ανθρώπων προς τα ζώα και τέλος πραγματοποίησαν το κοινωνικό πείραμα μαγνητοσκοπώντας τις αντιδράσεις και παίρνοντας συνεντεύξεις από τους περαστικούς στους δρόμους της Bagnols. Τέλος , αφού οι μαθητές έγραψαν σε πλακάτ μηνύματα για τα δικαιώματα των ζώων, πραγματοποιήθηκε μια σιωπηλή διαμαρτυρία στα περίχωρα του σχολείου.

Όλοι μαζί επισκεφτήκαμε το κέντρο της Γαλλικής Ομοσπονδίας Ιππασίας όπου παρακολουθήσαμε ιππικούς αγώνες καθώς και ένα κέντρο θεραπευτικής ιππασίας όπου το άλογο ως θεραπευτικό μέσο βοηθά άτομα με αναπηρία στην αποκατάσταση τους (κινητική ή κοινωνική) με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της υγείας και της ζωής των ασθενών.

Οι συντονιστές εκπαιδευτικοί του προγράμματος συνεργάστηκαν, σχεδιάζοντας τα επόμενα βήματα του προγράμματος καθώς  και την επόμενη συνάντηση στην Ιταλία.

Εκτός των αμιγών δραστηριοτήτων του προγράμματος, στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε την πανέμορφη Avignon, το ρωμαϊκό υδραγωγείο του Pont du Gard, το ρωμαϊκό θέατρο της Orange.

Την τελευταία ημέρα στο διεθνές δείπνο, γευτήκαμε εδέσματα από όλες τις συμμετέχουσες χώρες, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, γλεντήσαμε.

Παρά τα επιμέρους οργανωτικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση του προγράμματος και την κούραση από το βαρύ ημερήσιο πρόγραμμα, μαθητές και καθηγητές του σχολείου συνεργάστηκαν άψογα. Οι μαθητές μας παρουσίασαν την καλύτερη εικόνα που θα μπορούσε να υπάρξει, συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους των άλλων χωρών, και με το χιούμορ τους, την όρεξη για συμμετοχή, άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ότι παρά την ιδιαιτερότητα της διαφοράς ηλικίας που μπορεί να τους χωρίζει από τους υπόλοιπους μαθητές, συμμετέχουν ισότιμα και ισόνομα, ως πραγματικοί μαθητές με την ίδια καλή διάθεση και όρεξη.

Μετά από ένα εικοσιτετράωρο ταξίδι επιστρέψαμε στην έδρα μας, γεμάτοι νέες γνώσεις και εμπειρίες, έχοντας γνωρίσει νέους ανθρώπους και νέους φίλους.

Πλέον μετά και από αυτή την πετυχημένη συνάντηση, είμαστε σίγουροι ότι το σχολείο μας έχει φύγει από τα μονοπάτια της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινωνίας και ταξιδεύει στις πολυπολιτισμικές οδούς  της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής κοινότητας.

Πανέτοιμοι για νέες εμπειρίες, στην τρίτη μετακίνηση μας στην Ιταλία τον Μάιο.

1Η ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΛΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ PRET-A-APET

Manisa –  Turkey, 20-25 Νοέμβρη 2016

1η Διακρατική συνάντηση στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+KA2

PRET-A- PET

“Protect-Respect-Educate-Treat Animals and People with Empathy and Tenderness”

«Προστάτεψε, σεβάσου, εκπαίδευσε, συμπεριφέρσου στα ζώα και στους ανθρώπους με ενσυναίσθηση  και τρυφερότητα».

21-25 Οκτωβρίου 2016, Μανίσα – Τουρκία

 

Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λύκειο Τρικάλων συμμετείχε στην 1η διακρατική  συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη Μανίσα της Τουρκίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ2 με τίτλο «Pret aPet». Στη συνάντηση το σχολείο αντιπροσώπευσαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Αναστάσιος Λόης καθώς και οι εκπαιδευτικοί: Δημήτριος Μαγειρίας, Βασιλική Παπία και Αλίκη Καλογιάννη.

Βασικός στόχος του προγράμματος «Pret a Pet» είναι η ευαισθητοποίηση απέναντι στα ζώα , η επαφή  των μαθητών με αυτά και η αξιοποίηση αυτής της σχέσης  ως αντίδοτο στη βία, στην επιθετικότητα και στην αλεξιθυμία? συμπεριφορές  που παρατηρούνται συχνά  στη σημερινή γενιά.  Οι μαθητές μέσα από τις ποικίλες δράσεις που θα υλοποιηθούν στην περίοδο της διετίας  θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις σε ένα θέμα που προφανώς τους ενδιαφέρειστη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα –  θα εκφράσουν τα συναισθήματά τους, θα μιλήσουν για τα αγαπημένα τους ζώα με μαθητές άλλων χωρών, και θα χρησιμοποιήσουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες στην ξένη γλώσσα προκειμένου να περιγράψουν μία σχέση διαφορετική, η οποία όμως υποδηλώνει την κουλτούρα, την Παιδεία και τον ανθρωπισμό μίας κοινωνίας.

Κατά την επίσκεψή μας στη Μανίσα, στη διάρκεια των συναντήσεων με τους Τούρκους συντονιστές και τους συναδέλφους μας από τα εταιρικά σχολεία της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ρουμανίας, συμμετείχαμε σε σεμινάρια, που αφορούσαν στη χρήση μεθόδων για τη υλοποίηση του προγράμματος , όπως για παράδειγμα σεμινάρια δημιουργικής και κριτικής σκέψης, συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων, αλλά και workshops βασιζόμενα στη μέθοδο των κοινωνικών πειραμάτων.

Φιλοξενηθήκαμε επίσης στις αίθουσες διδασκαλίας του Hedef  College και επισκεφθήκαμε το επαγγελματικό Λύκειο Ismet Inonu που είναι το δεύτερο τουρκικό σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα. Εκεί απολαύσαμε ένα καταπληκτικό γεύμα που ετοίμασαν οι μαθητές του τμήματος μαγειρικής του σχολείου, διασκεδάσαμε με τις μουσικές του κάθε τόπου και μυηθήκαμε σε διαφορετικές γεύσεις  στη διάρκεια ενός διεθνούς δείπνου.

Επισκεφθήκαμε τις εκπαιδευτικές αρχές της πόλης και  το δήμαρχο της, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία αλλά και τα προβλήματα της πόλης, με ιδιαίτερη αναφορά στην πολιτική που ακολουθείται ως προς τα αδέσποτα ζώα.

Παράλληλα, είχαμε τη δυνατότητα να επισκεφθούμε το Μουσείο της Μανίσα, το οποίο φιλοξενεί εκθέματα του Αρχαιοελληνικού, του Ρωμαϊκού, του Βυζαντινού πολιτισμού καθώς και της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, και να κατανοήσουμε έτσι την ιδιαίτερη και πολυπολιτισμική ιστορία του τόπου. Μία ημέρα αφιερώσαμε στην επίσκεψή μας στο πολύπαθο λιμάνι της Σμύρνης, μία μοναδική εμπειρία, λόγω της ιδιαίτερης ιστορικής σημασίας του τόπου.

Μετά την πετυχημένη πρώτη συνάντηση νιώθουμε έτοιμοι για τη συνέχεια του προγράμματος, σίγουροι για την ευόδωση των στόχων του και πλέον θεωρούμε ότι το σχολείο μας αποτελεί μέρος της μεγάλης ευρωπαϊκής πολυπολιτισμικής εκπαιδευτικής κοινότητας.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  PRET-A- PET

Protect, Respect, Educate, Treat Animals and People with Empathy and Tenderness

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ο κόσμος έχει αλλάξει και οι νέες γενιές φαίνονται  κάθε χρόνο να απευαισθητοποιούνται και να χάνουν την αίσθηση της διαπροσωπικότητας , όταν πρόκειται για πραγματική επικοινωνία. Ελπίζουμε ότι υπάρχει τρόπος να βοηθήσουμε στη “συναισθηματική αποκατάσταση”  κυρίως των παιδιών και των νέων ανθρώπων, οι οποίοι έχουν παρεκτραπεί και έχουν ξεχάσει- εκτός των στιγμών που μοιράζονται το ίδιο tabletή PC- να απολαμβάνουν την παρέα των άλλων .Το σωσίβιο της ζωής μας μπορεί να είναι η αλληλεπίδραση με τα ζώα- ένα αντίδοτο στη βία και στην επιθετικότητα-  μια θεραπεία για την αλεξιθυμία (την ανικανότητα να περιγράφουμε τα αισθήματα με λεκτικό τρόπο), γιατί ευτυχώς οι άνθρωποι ακόμη αντιδρούν θετικά στα ζώα  και ξαναμαθαίνουν μέσω αυτών  πώς να  ξανασυνδέονται με τον κόσμο γύρω τους και να ανακτούν την ανθρωπιά τους .

Τα συνεργαζόμενα σε διεθνικό επίπεδο  σχολεία-   μέσω εργασιών που βασίζονται στις  ΤΠΕ και σε  θέματα αποτελεσματικής επικοινωνίας-  θα βοηθήσουν  τους μαθητές να ανακτήσουν την ανθρωπιά τους.  Θα ενθαρρύνουν  τους μαθητές διαφορετικών χωρών να συνδιαλλαγούν  πάνω στο θέμα των σχέσεων ανθρώπων και ζώων, ούτως ώστε να γίνουν πιο θετικοί άνθρωποι στο κοινωνικό τους περιβάλλον και πιο ευαίσθητοι.

 ΣΤΟΧΟΙ

-η κινητοποίηση των μαθητών , ώστε να γίνουν πιο  δραστήριοι  και υπεύθυνοι

-η ευαισθητοποίηση των  μαθητών απέναντι στα ζώα

-ο σεβασμός στη διαφορετικότητα

-η απόκτηση ενσυναίσθησης

-η υιοθέτηση  θετικών αξιών στη ζωή των μαθητών διαφορετικών χωρών

 

ΕΤΑΙΡΟΙ

Οι χώρες που εγκρίθηκαν να συμμετάσχουν στο καινοτόμο πρόγραμμα PRET- A- PET , για να χτιστεί ένα δίκτυο φιλοζωικών σχολείων είναι:

  • Τουρκία
  • Γαλλία
  • Ιταλία
  • Ρουμανία
  • Ελλάδα

 

ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

– βελτίωση των επικοινωνιακών ικανοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών στην ξένη γλώσσα.

– γκρέμισμα των προκαταλήψεων και της παθητικότητας.

– γνώσεις  για τα ζώα και τα δικαιώματά τους

– πιο δημιουργικοί ,πιο κοινωνικοί, λιγότερο βίαιοι μαθητές.

ΔΙΑΧΥΣΗ

Οι συμμετέχοντες  μαθητές και εκπαιδευτικοί θα διαδώσουν  ” το τείχος φιλίας” σε κάθε σχολείο με την αφήγηση των δράσεων και των αποτελεσμάτων, τα οποία θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα ,στο facebook, στα media  και  στις τοπικές εφημερίδες .Οι δράσεις θα διαδοθούν μέσω παρουσιάσεων, βίντεο, φωτογραφιών, ζωγραφιών και πόστερ.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

-αλλαγή στη συμπεριφορά των μαθητών  και στα επίπεδα στρες

-μείωση της επιθετικότητας και της βίας στα σχολεία

-έλεγχος του θυμού  που εντοπίζεται σε συναισθηματικά τραύματα

-ευκολότερη προσαρμογή στη σχολική ζωή